Cum imi configurez contul de email pe iPhone Tipărire

  • 24

Înainte de a începe, asigurați-vă că aveți un cont de email valid și ați colectat toate datele necesare: numele de utilizator pentru contul de email, parola contului, adresa serverului IMAP/POP și SMTP. Spre exemplu dacă aveți domeniul cu numele domeniu.ro și un cont de email, în forma "utilizator@domeniu.ro", numele de utilizator va fi utilizator@domeniu.ro, iar adresele serverelor "mail.domeniu.ro", atât pentru IMAP/POP cât și pentru SMTP.

In acest articol va vom explica toti pasii necesari pentru a configura adresa de email pe dispozitivele mobile de la Apple, si anume iPhone si iPad.

Tutorialul este creat pentru iOS 13.

1. Mergeti la Settings.

2. Navigati pana la optiunea Parole si conturi (Mail, Contacts, Calendars sau Mail la versiunile mai vechi de iOS).

3. Apasati butonul Adaugati un cont

4. Selectati optiunea Altele

5. Selectati optiunea Adaugati un cont email / Introduceti datele contului de email

 

Nume: numele dumneavoastra;

E-mail: adresa de email completa de forma address@domain.com;

Parola: parola corespunzatoare contului de email configurat;

Descriere: aceasta este optionala, in general este folosita cand aveti mai multe conturi de email configurate, va permite sa puneti o descriere pentru a le identifica mai usor.

Apasati pe Next.

7. Alegeti IMAP sau POP, in functie de preferintele dumneavoastra; ulterior, trebuie adaugate datele serverelor.

Daca nu stiti care varianta este mai potrivita, luati in considerare urmatoarele explicatii:

POP (Post Office Protocol)

  • in cazul setarii contului de email pe POP trebuie sa aveti in vedere ca email-urile se vor descarca pe dispozitivul local, stergandu-se de pe server;
  • daca intentionati sa folositi un cont de email pe mai multe dispozitive, folosind POP, acestea nu se vor sincroniza si nu veti putea vizualiza aceleasi mesaje; daca doriti o astfel de utilizare este mai indicat sa folositi IMAP;
  • in situatia in care folositi POP, mesajele se vor descarca local si, in acest mod, nu se va mai ocupa din spatiul alocat contului cPanel.

IMAP (Internet Messaging Access Protocol)

  • setarea acestui protocol permite salvarea email-urilor pe server, sincronizarea acestora pe clientul de mail si vizualizarea lor de pe dispozitive multiple;
  • in situatia in care utilizati IMAP, mesajele se vor stoca pe server si se va utiliza astfel din spatiul alocat contul cPanel.

Introduceti datele in sectiunea SERVER RECEPTIONARE E-MAIL SAU INCOMING MAIL SERVER

Nume de gazda (Host Name): hostul serverului sau mail.domeniu.ro, unde domeniu.ro este domeniul pe care este creata adresa de email;

Nume utilizator (Username): adresa de email completa;

Parola (Password): parola contului de email; in mod normal campul este deja completat.

Introduceti datele in sectiunea SERVER EXPEDIERE E-MAIL SAU OUTGOING MAIL SERVER.

8. Apasati butonul Next si asteptati verificarea, salvati contul. Acest proces dureaza cateva secunde.

9. Dupa ce contul a fost adaugat va intoarceti la Accounts & Passwords si selectati domeniul pe care aveti adresa de email.

10. Apoi selectati adresa de email.

11. Deoarece mai trebuie facute cateva setari va rugam sa selectati contul si sa mergeti la optiunea Advanced (partea de jos a ecranului); aici puteti verifica setarile pentru serverul de Incoming.

Setari SSL: Port 995 pentru POP3 sau 993 pentru IMAP;

Setari Non-SSL: Port 110 pentru POP3 sau 143 pentru IMAP;

Authentication: Password (obligatoriu).

12. Mergeti inapoi si selectati sageata > de langa serverul de Outgoing.

Selectati serverul SMTP utilizat pentru acest cont de email (daca aveti mai multe adrese de email configurate aveti optiuni multiple).

Verificati setarile SMTP sa fie urmatoarele:

Port: 465;

SSL: On;

Authentication: Password.

Pentru setari non-SSL portul SMTP este 25 sau port 26 in cazul in care nu functioneaza portul 25, este posibil ca unii furnizori de internet sa blocheze acest port.

Datele necesare configurarii contului de email pot fi gasite in cPanel >> Email >> Email Accounts >> Connect Devices .

Salvati toate setarile si faceti un test pentru a verifica functionalitatea serviciului.

Pentru orice alte informatii, va stam la dispozitie!

 


Răspunsul a fost util?

« înapoi